Podziel wyzwanie na mniejsze zadania i zajmij się każdym z nich indywidualnie.
Na przykład, jeśli masz projekt, który zawiera elementy techniczne, które wiesz, że będą dla Ciebie wyzwaniem, wypisz każdy krok, który musisz wykonać, aby zrealizować te trudne elementy. Pomyśl, jak możesz rozwiązać potencjalne przeszkody.
Być może masz współpracownika, który może mieć czas na pomoc, lub nawet rozważ, że rozwiązanie może być łatwiejsze niż początkowo myślisz. Ułóż każde zadanie w kolejności od najbardziej do najmniej zniechęcającego. Idealnie, spróbuj zająć się trudniejszymi częściami każdego zadania rano, tak aby stworzyć impet, gdy zadania stają się łatwiejsze w ciągu dnia.
System nagród pomoże Ci utrzymać motywację, więc po wykonaniu zadania możesz cieszyć się wybranym przez siebie zabiegiem.
Brak ustalania priorytetów
Jeśli zadajesz sobie pytanie: „Dlaczego zwlekam?”, może to być spowodowane tym, że albo masz zbyt wiele zadań, albo nie zdajesz sobie sprawy z różnej wagi każdego z nich. Wynik? Nic nie udaje się zrobić.
Czas spędza się na ciągłym przechodzeniu od jednego zadania do drugiego lub poświęca się zbyt dużo czasu na decydowanie, co zrobić.
Często zdarza się to osobom, które lubią wielozadaniowość lub mają różne rzeczy do zrobienia przez cały czas. Sprawy mogą się pomieszać, a ustalenie priorytetów może stać się problemem.
Co zrobić, żeby spróbować
Chodzi o priorytety i wybieranie ważnych zadań zamiast pilnych.
Zadawaj sobie pytanie o wartość i cel każdego zadania, a następnie sporządź listę w porządku ważności.
Na przykład w ciągu dnia pracy możesz tracić mnóstwo czasu na zajmowanie się „pilnymi” e-mailami od współpracowników, ale musisz zadać sobie pytanie, czy są one ważniejsze niż praca nad zadaniem, które będzie miało wpływ na, powiedzmy, kilka projektów biurowych jednocześnie.